Het lab - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu Het lab - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu

Het lab

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

06 Oktober 2014 | Zweden, Malmö

Ik heb het erg naar mijn zin op het lab. Iedereen is heel aardig en ik leer heel veel. Het is een internationaal lab, met mensen uit India, Duitsland, Mexico, Maleisië en natuurlijk uit Zweden. Daarom praten de meeste mensen ook gewoon Engels in het lab. Het is erg grappig om de cultuurverschillen zo te zien. Zo eten wij in Nederland tussen de middag vaak een broodje met kaas of hagelslag. Ik heb van de week uitgelegd aan de mensen hier wat hagelslag nou eigenlijk is, en dat we dat op brood eten. Ze vinden Nederlanders maar een raar volkje dat we dat zo eten. Ik heb vandaag maar eens een pak hagelslag meegenomen, zodat ze het konden proeven. Sommige durfden het niet eens te proberen, maar anderen vonden het heel lekker. Hier hebben ze andere gewoonten voor op brood. Het schijnt hier dus heel normaal te zijn om 's ochtends jam EN kaas op je brood te doen. Op hetzelfde broodje, ja. Wat ik nogal vreemd vind. En 's middags eten ze geen brood. Alleen 's ochtends...

  • 07 Oktober 2014 - 11:53

    Marinka:

    :o hebben ze wel lekkere kaas ? XD klinkt gelukkig wel alsof je het leuk hebt. Mooi zo :D

  • 07 Oktober 2014 - 12:10

    Sharon Oosterhuis:

    Ze hebben hier gelukkig Nederlandse kaas, dus dat is voor mij wel heel makkelijk. Alleen ze kunnen de naam Gouda niet uitspreken. Ze maken er iets van koeda van. Dus die uitspraak heb ik ze nu geleerd. Maar ik denk niet dat ze daar wat aan hebben in de winkels hier...

  • 13 Oktober 2014 - 19:10

    Henk Oosterhuis:

    Hoe kan het nou, dat iemand een broodje met hagelslag niet lekker vindt. Rare jongens, die Zweden.:-)

  • 13 Oktober 2014 - 19:13

    Henk Oosterhuis:

    Maar ze maken wel mooie auto's

Tags: Lab, Malmö, Stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8002

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 Juni 2015

Stage in Zweden

Landen bezocht: