Fietsen in Zweden - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu Fietsen in Zweden - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu

Fietsen in Zweden

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

13 Oktober 2014 | Zweden, Malmö

Bart zei nog tegen mij : haal de lampjes van je fiets af, want die worden vaak gestolen. Ik geloofde hem niet. Stelen? Hier in Zweden doen ze dat niet. Helaas had hij wel gelijk. Ze hebben mijn lampjes gestolen. En de rest van de fiets ook..

Toen ik vorige week donderdag van het lab kwam was mijn fiets weg. Ik dacht eerst dat hij misschien verplaatst was. De dag ervoor was dit namelijk wel gebeurd, omdat ze een nieuwe fietsenrek aan het bouwen zijn. Maar na een paar minuten werd het me wel duidelijk dat mijn fiets er niet meer was. Ik was wel erg verbaasd dat er dus fietsen bij het ziekenhuis gestolen worden. Later hebben mensen op het lab mij verteld dat er hier in Malmö erg veel fietsen gestolen worden. Maar het is nog niet eerder bij het ziekenhuis gebeurd.

De dag daarna kwam ik thuis, en had Bart als verassing een nieuwe fiets voor mij gekocht. We konden hem later die avond ophalen. Dus gelukkig heb ik een heel lief vriendje en hoefde ik dus niet lang zonder fiets te zitten. En het is ook een betere fiets dan de eerste die ik had.

  • 13 Oktober 2014 - 17:18

    Marianne:

    fietsen stelen en dat in zweden had ik ook niet verwacht hoor sharon
    maar lief dat Bart zo goed voor je zorgt

  • 13 Oktober 2014 - 17:37

    Anita:

    Hey,

    Wat fijn dat Bart zo'n lieve schat is. Maar ook in Zweden zijn fietsen dus niet veilig... Ik las laatst een tip waar jullie misschien wat aan hebben. Bij het op slot zetten (met slot onder het zadel), zorg dan dat het ventiel vlak bij het slot zit. Bij het forceren van het slot gaat de band vaak lek, ook dieven willen geen fiets met een lekke band! ;-)

    Hartelijke groetjes uit 3borg

  • 13 Oktober 2014 - 18:50

    Harma Oosterhuis:

    Ik had nooit gedacht dat er in zweden ook zoveel fietsen worden ontvreemd,gelukkig heb je een hele lieve vriendje die heel goed voor je zorgt

  • 13 Oktober 2014 - 18:57

    Henk Oosterhuis:

    Het is diep triest dat zo iets bij een ziekenhuis gebeurt. Maar, zoals altijd, elk nadeel heeft een voordeel. Je hebt een betere fiets van Bart gekregen. Heel aardig van hem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 8018

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 Juni 2015

Stage in Zweden

Landen bezocht: