Besmette microbiologen en rolletjes met slagroom - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu Besmette microbiologen en rolletjes met slagroom - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu

Besmette microbiologen en rolletjes met slagroom

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

07 Januari 2015 | Zweden, Malmö

Na het kerstfeestje van de prof lag de hele afdeling medische microbiologie plat. Weet je nog dat ik het had over de koude kip en de wijn? Nou, het was gewoon de kip dat het probleem was. De meeste mensen zijn heel erg ziek geworden, behalve de mensen die vegetarisch zijn, en ik... Ik heb een klein beetje last gehad van mijn maag, maar ik ben niet echt ziek geweest. Ik had niet zoveel zin in koude kip, dus ik heb niet zoveel gehad. De professor heeft het laten onderzoeken. Er bleek heel erg veel Enterobacter cloacae, Klebsiella oxytoca en Bacillus cereus aanwezig te zijn (voor de mensen die daar in geïnteresseerd zijn haha).

Met oud en nieuw is het in zweden niet heel veel anders dan in Nederland. Er wordt alleen veel vuurwerk afgestoken, en dat is het. Alleen ze hebben daar geen oliebollen en rolletjes met slagroom. Daarom heb ik de rolletjes met slagroom maar meegenomen naar het lab. De mensen die er wel waren (waren nog steeds een paar ziek na oud en nieuw!) vonden het erg grappig om zelf slagroom er in te spuiten, omdat dat ook zo vaak mis gaat.

Tags: lab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 8008

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 Juni 2015

Stage in Zweden

Landen bezocht: