Kopenhagen! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu Kopenhagen! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu

Kopenhagen!

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

22 November 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Vandaag hadden we besloten een uitstapje te maken naar Kopenhagen. Het is echt super dichtbij, dus waarom ook niet?

Dus zijn we vanochtend op de trein gestapt naar Kopenhagen. We zijn de hele stad door geweest en we hebben veel leuke dingen gezien. We zijn eerst naar het nationale museum geweest. Daar kun je gratis in, en de hele geschiedenis van Denemarken (en dus ook een beetje van Malmö) bekijken. Daarna zijn we doorgelopen naar Nyhavn, het bekende haventje met de gekleurde huisjes. We hebben ook het paleis gezien. En natuurlijk de kleine zeemeermin. Omdat mij zo vaak verteld is dat het een heel klein beeltje was, was het standbeeld voor mij groter dan verwacht. Verder hebben we ook nog de Rundetårn ( de ronde toren) gezien. Dit is een hele oude sterrenwacht die ook word genoemd in een paar sprookjes van Hans Cristian Andersen. Misschien ken je het sprookje "De tondeldoos", daarin word een hond beschreven met ogen zo groot als de ronde toren. Daar ken ik het in elk geval van.

Maar we hebben in elk geval een hele leuke dag gehad. Toen we terug in Malmö waren zijn we nog gezellig uit eten geweest in een pizzaria. En nu gaan we de rest van het weekend nog even relaxen. Want het was ook wel een beetje vermoeiend ;)

• 22 November 2014 - 21:28

Harma Oosterhuis:

Fijn dat jullie er zo van genieten en ook nog een beetje cultuur opsnuiven!!