De stad - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu De stad - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Sharon Oosterhuis - WaarBenJij.nu

De stad

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

04 Oktober 2014 | Zweden, Malmö

Malmö is een mooie stad. Er is hier erg veel te doen. De stad staat bekend als de stad met de vele parken. En daar zijn er ook veel van. Wij wonen het dichts bij Folkets park, een park voor het hele gezin met veel activiteiten. Maar bij het ziekenhuis is er bijvoorbeeld ook een park, met een groot meer en veel natuur. Vlak bij het centrum zit ook een park met een groot meer (Kungsparken), wat persoonlijk mijn favoriete park is. In dat park staat het malmöhus, een soort van kasteeltje dat nu een museum is. Even verderop in dit park staan ook nog een paar andere musea, een science museum en een met veel voertuigen en een onderzeeër. Musea zijn hier veel goedkoper dan in Nederland. Voor een kaartje betaal je hier als student 2 euro. En met dat kaartje kun je dan ook nog eens bij meerdere musea naar binnen. Ook een heel mooi gedeelte van de stad is het gedeelte dat de Western Harbor wordt genoemd. Dit is een gedeelte dat nog volledig nieuw is en zelfs nog gedeeltelijk gebouwd moet worden. Het wordt ook wel The city of the future genoemd. Dit gedeelte ligt vlakbij het strand. Hier staat ook the turning torso, een hoog gebouw dat een toeristisch punt van Malmö is. In Malmö kun je ook goed winkelen :). Vlakbij ons appartement zit een overdekt winkelcentrum Triangeln. Maar iets verderop zit ook nog Mobilia, Emporia en er zijn ook nog veel winkels in het centrum. Kortom, er is hier genoeg te doen dus!

Een filmpje van de stad: https://www.youtube.com/watch?v=ersfrS7pEFY&feature=youtu.be

• 13 Oktober 2014 - 19:07

Harma Oosterhuis :